dr.dk-forsiden – what’s next?

Det er ved at være tid til at udvikle videre på dr.dk-forsiden.

For et par måneder siden skiftede vi fra den meget portal-agtige forside til den supergrønne dr.dk-forside, som er langt mere redaktionel.

Vi har en del ideer og planer klar allerede, men jeg hører meget gerne fra dig:
– Hvad irriterer dig mest ved dr.dk-forsiden som den er nu?
– Hvad savner du?
– Hvad kan du bedst lide ved dr.dk-forsiden. Hvad er dens største fortrin?

Alle gode skud fra hoften er velkomne.

4 responses to “dr.dk-forsiden – what’s next?

  1. Jeg synes markeringen af TV-oversigt og Hjælp i menuen, er misviseende. Det ligner en markering af den aktive side, hvilket jo ikke er tilfældet. Jeg havde samme kommentar under beta-perioden, men det var åbenbart ikek noget der blev gjort noget ved :)

  2. Tak for kommentaren.

    Du har ret i, at de to menu-punkter står lidt ud, og jeg kan ikke umiddelbart huske grunden. (Selv om der helt sikkert er en begrundelse).

    Jeg ved, at vores programoversigt er noget af det mest brugte på hele sitet.

    Jeg vender det lige med min gode kollega Niels Prætorius, som har ansvaret for den generelle usability og wireframe på sitet. Du hører fra mig her i kommentar-feltet, men det kan godt tage nogle dage.

  3. Jeg har lige nået at vende sagen med Niels, o g det er rigtigt, at fremhævningen kan se ud som om man er på “en valgt sektion”.

    Formålet med fremhævningen af især TV-Oversigten, var – at fremhæve sektionen fordi det er noget af det indhold på dr.dk, der bliver brugt af ret mange.

    Jeg gætter på, at HJÆLP-sektionen har fået samme fremhævning fordi det er en slags sidste udvej for nogle. (Det har jeg ikke kunnet nå at opspore).

    Optimalt set kunne vi sikkert fremhæve på en anden måde, så der ikke var tvivl om det var en “valgt side”, men vi har ikke sat det øverst på listen over ting, vi skal have fixet. Du ved – ønskelisten til et site er altid alenlang. :-)

    Håber det giver mening – selv om viser, at selv et site som dr.dk har elementer, der er et kompromis.

  4. Det giver skam fin mening, og jeg kan også godt se logikken bag jeres valg.

    Men når man først har bidt mærke til sådan en lille ting, så hænger den ved. Så længe det ikke er noget der skaber store problemer for brugerne, er det forståeligt at det ikke har højeste prioritet :)

Skriv et svar

