Twitter-kursus 1: Hvordan kommer jeg igang

Halvdelen af dem, der begynder på Twitter, kommer aldrig i gang. Det skyldes måske, at udgangspunktet er helt uvant for kommunikationsfolk: Det hele går meget bedre, hvis man starter med at holde kæft, og siden husker på, at det ikke er en broadcast-kanal men en dialog-kanal.Hele Twitter-oplevelsen starter med, at du hverken har publikum eller nogen at lytte til. Du skal selv investere en del tid på at finde nogle folk at følge, så dine spalter bliver fyldt med links til interessante artikler og skarpe kommentarer til dagens nyhedsstrøm. Hvor finder du så dem? Det er det, som Kforum bad mig om at hjælpe deres læsere med.

Der er tre steder du kan lægge ud med at finde gode folk:

* Find en håndfuld fornuftige kernefolk og følg dem. Herfra finder du nemt andre som indgår i samtalerne.* Find en god liste over dit fags bedste folk og pluk herfra – eller følg listen direkte. (Et værktøj som Tweetdeck egner sig godt til dette).

* Hav faste søgninger kørende på nogle af dit fagområdes hash-tags: (Politik: #dkpol; Medier: #dkmedier; Sociale medier: #smdk).

I selve artiklen på Kforum finder du mere end 40 folk, som du med fordel kan følge til at begynde med. Derudover finder du også et par gode hashtags, magasiner, mv.
God fornøjelse.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s